Heb je je bedacht of past het product toch niet? Retourneren doe je eenvoudig via ons retourportaal. Hieronder lees je hoe het werkt, welke kosten gelden en wat er gebeurt zodra je pakket onderweg is.
Je mag tot 60 dagen na ontvangst zonder opgave van reden de koop herroepen. Wettelijk is dit 21 dagen maar aangezien wij u graag een extra goede online ervaring willen geven hebben wij dit verhoogd naar 60 dagen. Zodra je hebt gemeld dat je wilt herroepen, heb je nog maximaal 14 dagen om het artikel terug te sturen. Meld je retouraanvraag in het retourportaal of via je account.
Wanneer je hebt aangegeven gebruik te maken van je herroepingsrecht, ontvang je na afwikkeling van ons een retourlabel als het product defect of verkeerd geleverd is. Retourneer in dat geval binnen 14 dagen om onnodige kosten te voorkomen. Zijn de artikelen in orde, dan betaal je de verzendkosten zelf. Bij zakelijke bestellingen brengen we altijd € 4,95 verzendkosten (of € 6,95 voor pakketten langer dan 150 cm) in rekening, zelfs wanneer je bij het oorspronkelijke order gratis verzending had. Ook is het bij zakelijke bestellingen vereist dat alle order informatie aanwezig is ook als dit gaat om meerdere orders. Particuliere klanten krijgen bij volledige retour het volledige aankoopbedrag inclusief verzendkosten terug.
Je mag het pakket zelf afleveren binnen zeven dagen na je retouraanvraag, maar de meest gebruikte methode is verzending via het retourlabel. Zelf een label aankopen wordt afgeraden dit omdat wij alle informatie met elkaar koppelen. Zo weten wij precies bij welk pakket welke retour past.
Zodra je in het retourportaal hebt gemeld dat je een product wilt terugsturen, controleren wij je aanvraag. Bij een defect of verkeerd geleverd artikel ontvang je een retourlabel. Bij een ‘gewone’ retour betaal je zelf de verzendkosten en kies je in het portaal voor “Zelf opsturen via postkantoor”. Je plakt het bijbehorende formulier in de doos en verstuurt het pakket naar ons retouradres.
De wettelijke bedenktijd is in principe 14 dagen, maar bij ons geldt een bedenktermijn van 60 dagen vanaf de dag ná ontvangst van je laatste artikel. Zodra je in het portaal hebt aangegeven dat je wilt herroepen, begint opnieuw een termijn van maximaal 14 dagen om het product daadwerkelijk te retourneren.
Ja, indien redelijkerwijs mogelijk. Als de originele verpakking beschadigd is of ontbreekt, houden we tot maximaal 50 % van de aankoopprijs in voor waardevermindering. Houd er rekening mee dat je alleen aansprakelijk bent voor waardeverlies waneer er optische of functionele schade is ontstaan.
Denk hierbij aan krassen, breuken, beschadigingen of het niet functioneren van een apparaat.
Wij hebben geen ruil proces. Hiervoor kunt u opnieuw bestellen en retourneren.
Ja. Meld per order een retouraanvraag in het portaal. Kies bij de tweede (en elke volgende) aanvraag de optie “Ik heb al een retourlabel aangevraagd”. Voeg alle retourformulieren in één doos en verstuur het pakket. Zo krijg je in één keer het gehele aankoopbedrag van beide orders terug.
Zonder tijdige verzending vervalt je recht op herroeping en zijn wij niet verplicht het aankoopbedrag terug te storten. Kun je niet op tijd retourneren vanwege overmacht (bijvoorbeeld ziekte)? Dan horen wij hier graag van.
Zodra we je retour in goede orde hebben ontvangen, verwerken we deze binnen 5 werkdagen (in het hoogseizoen kan dit verlengt worden met een extra 5 werkdagen). We betalen het aankoopbedrag (inclusief betaal- en verzendkosten, tenzij je een deel van de bestelling retourneert) uiterlijk 14 dagen na ontvangst van je herroepingsmelding terug. Bij creditcardbetalingen staat het bedrag meestal binnen 3 werkdagen op je rekening nadat je de creditfactuur hebt ontvangen.