Heb je vragen over ons garantiebeleid, het omgaan met een defect of wil je een klacht indienen? Geen probleem! We hebben de meest gestelde vragen voor je verzameld, zodat je snel een antwoord vindt en precies weet wat je moet doen.
Op al onze producten zitten standaard fabrieksgarantie. Deze kan variëren door wat door de fabrikant is aangegeven. We leveren producten die voldoen aan de redelijke verwachting van degelijkheid en functionaliteit binnen verschillende budgetten. Binnen de Europese Unie hebben vele producten recht op de standaards 6 tot 24 maanden fabrieksgarantie. Naaste deze garantie bieden vele van onze leveranciers nog een uitgebreidere garantie vorm die varieert tussen 2 en 10 jaar. Raadpleeg de productspecificaties van het betreffende product om hier meer informatie over te vinden. De door ons of onze fabrikanten extra aangeboden garantie doet geen afbreuk aan de wettelijke garantie en is alleen aanvullend.
Om gebruik te maken van een garantieregeling is het belangrijk om te weten dat een product altijd correct is gebruikt. Denk hierbij aan normale gebruiksomstandigheden van maximaal 8 tot 12 uur gebruik per dag of dat een product kocht met de juiste IP-waarde. Als de artikelen juist zijn gebruikt vergoeden of repareren wij het betreffende product zonder dat je hier extra kosten voor hoeft te maken.
Wij doen ons best om onze producten in topconditie aan je te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling een defect oploopt. Indien een defect ontstaat vragen wij je dit defect zo spoedig mogelijk bij ons te melden. Dit kunnen defecten zijn die zijn ontstaan tijdens levering of na een bepaalde tijd van gebruik.
Helaas komt het ook wel eens voor dat onze klanten een klacht hebben en daarover vind je ook meer op deze pagina. Indien je een klacht hebt over een van onze producten of services, dan kun je contact met ons opnemen door een chat met ons te starten. Wil je toch liever mailen dan kan dit naar info@fixerio.nl. Wij zullen doorgaans binnen 2 werkdagen reageren en uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie geven.
Mocht je het als consument niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kunt je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/). Voor zowel consumenten als zakelijke klanten geldt dat zij, indien zij niet tevreden zijn over de afhandeling van de klacht, de klacht tevens ter bemiddeling kunnen voorleggen aan Thuiswinkel, voor consumenten via www.sgc.nl en voor zakelijke klanten via www.thuiswinkel.org.
Sì. Per ogni articolo, la durata della garanzia del produttore è indicata nelle specifiche del prodotto (solitamente tra 2 e 5 anni). Inoltre, si applica sempre la garanzia legale: ci si può aspettare che un prodotto faccia ciò che ragionevolmente ci si aspetta da esso.
Dit varieert per product. Veel producten hebben de standaard garantie van 2 jaar maar er zijn ook producten met uitzonderingen van 3, 5 of 10 jaar. Veel solar verlichting heeft 6 maanden garantie.
U gaat naar ons garantie en retour portaal:
https://service.lcbledeurope.nl/front/returns/channel/13
Hier volg je de benodigde stappen en dan is je retour aangemeld.
Niet altijd. In de retourinformatie geven we aan of we het defecte exemplaar écht nodig hebben voor onderzoek of om onderdelen te oogsten. Staat dat expliciet in de mail? Dan vragen we het product terug. Zie je hier niets over staan? Dan kun je het defecte product houden.
Helaas kun je dan geen aanspraak meer maken op garantie. Wij hebben het defecte artikel nodig om vast te stellen wat er mis is gegaan.
Nee. Wij sturen je een retourlabel waarmee je het defecte artikel kosteloos kunt terugsturen. Alleen wanneer het defect is veroorzaakt door onjuist gebruik, kun je zelf een verzendmethode kiezen in ons retourportaal en de verzendkosten voor eigen rekening nemen.
Heb je een vervangend artikel ontvangen? En stuur je het defecte exemplaar niet binnen 60 dagen terug (tenzij anders afgesproken)? Dan brengen wij de aankoopprijs van het vervangende artikel in rekening.
Dit kunt u doen door het klachtenformulier in te vullen met de benodigde velden. Wij komen hier dan zo spoedig mogelijk op terug.
Binnen 14 dagen na ontvangst van je klacht sturen wij je een voorstel voor oplossing of verdere uitleg. Lukt het niet binnen die termijn? Dan ontvang je uiterlijk vóór dag 14 een bericht met een tussenstand en nieuwe termijn.
In beide gevallen bemiddelen onafhankelijke partijen om tot een eerlijke oplossing te komen.