Betala senare inom 30 dagar
Returnera upp till 60 dagar senare
Beställt före 19:00, skickas samma dag
Fri frakt på beställningar över 499,-

Regler och villkor

Definities

Artikel 1 - Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Aanvullende
    overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale
    inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op
    afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer
    worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak
    tussen die derde en de ondernemer;
  2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
  3. Consument:
    de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband
    houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
  4. Dag: kalenderdag;
  5. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
  6. Duurovereenkomst:
    een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken,
    diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
  7. Duurzame
    gegevensdrager: elk hulpmiddel - waaronder ook begrepen e-mail - dat de
    consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem
    persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige
    raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het
    doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie
    van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
  8. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
  9. Ondernemer:
    de natuurlijke of rechtspersoon die lid is van Thuiswinkel.org en
    producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan
    consumenten aanbiedt;
  10. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst
    die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van
    een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten,
    digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de
    overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer
    technieken voor communicatie op afstand;
  11. Modelformulier voor
    herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese
    modelformulier voor herroeping; Bijlage I hoeft niet ter beschikking te
    worden gesteld als de consument ter zake van zijn bestelling geen
    herroepingsrecht heeft;
  12. Techniek voor communicatie op afstand:
    middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst,
    zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte
    hoeven te zijn samengekomen.

Identiteit van de ondernemer

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

Naam ondernemer: LCB LED Europe B.V.

Handelend onder de naam/namen:

Ledlichtdiscounter.nl

Vestigingsadres: 

Koningsbeltweg 51 

Telefoonnummer: +31365251444 

Bereikbaarheid: 

Van Maandag t/m Vrijdag vanaf 09:00 tot 17:30


E-mailadres: info@ledlichtdiscounter.nl 

KvK-nummer: 72596619

Btw-nummer: NL859167331B01     

IBAN: NL09INGB0009023865


Toepasselijkheid

Artikel 3 - Toepasselijkheid

  1. Deze
    algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer
    en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer
    en consument.

  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt
    gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument
    beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de
    ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven
    op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien
    en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos
    worden toegezonden.
  3. Indien de overeenkomst op afstand
    elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en
    voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze
    algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter
    beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument
    op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame
    gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat
    de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de
    algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen
    en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op
    andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
  4. Voor het geval
    dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of
    dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van
    overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van
    tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling
    die voor hem het meest gunstig is.
  5. Indien één of meerdere
    bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of
    gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de
    overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de
    betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden
    door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel
    mogelijk benaderd.
  6. Situaties die niet in deze algemene
    voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’
    van deze algemene voorwaarden.
  7. Onduidelijkheden over de uitleg
    of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen
    uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.

Het aanbod

Artikel 4 - Het aanbod

  1. Indien een
    aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden
    geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
  3. Het
    aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de
    aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is
    voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de
    consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van
    afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden
    producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of
    kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
  4. Alle
    afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en
    kunnen geenaanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de
    overeenkomst.
  5. Afbeeldingen bij producten zijn een
    waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Ondernemer kan
    niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de
    echte kleuren van de producten.
  6. Elk aanbod bevat zodanige
    informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en
    verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn
    verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
  7. de prijs inclusief belastingen;
  8. de eventuele kosten van verzending;
  9. de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
  10. het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
  11. de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
  12. de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;
  13. de
    hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van
    het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden
    berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het
    gebruikte communicatiemiddel;
  14. of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;
  15. de
    manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de
    door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan
    controleren en indien gewenst herstellen;
  16. de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
  17. de
    gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze
    waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan
    raadplegen; en
  18. de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie. 

De overeenkomst

Artikel 5 - De overeenkomst

  1. De
    overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand
    op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het
    voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

  2. Indien de
    consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt
    de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de
    aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding
    niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst
    ontbinden.
  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt,
    treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen
    ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij
    voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan
    betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in
    acht nemen.
  4. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders - op
    de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan
    voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor
    een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de
    ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de
    overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een
    bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere
    voorwaarden te verbinden.
  5. De ondernemer zal uiterlijk bij
    levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument
    de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door
    de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een
    duurzame gegevensdrager, meesturen:   
  6. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
  7. de
    voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het
    herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding
    inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
  8. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
  9. de
    prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of
    digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en
    de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op
    afstand;
  10. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien
    de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde
    duur is;
  11. indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.
  12. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
  13. Iedere
    overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van
    voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.

Herroepingsrecht

Artikel 6 – Herroepingsrecht


Bij producten:

  1. De
    consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een
    product gedurende een bedenktijd van 60 dagen zonder opgave van redenen
    ontbinden en dient binnen 14 dagen de bestelling te hebben gecontroleerd
    op een volledige levering. De ondernemer mag de consument vragen naar
    de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en)
    verplichten.
  2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag
    nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde,
    die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
  3. als
    de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld:
    de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het
    laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de
    consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over
    heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een
    verschillende levertijd weigeren.
  4. als de levering van een
    product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop
    de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of
    het laatste onderdeel heeft ontvangen;
  5. bij overeenkomsten voor
    regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de
    dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste
    product heeft ontvangen.

Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:
3.
De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor
levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is
geleverd gedurende 60 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De
ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar
deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.

  1. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.

Verlengde
bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een
materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:

  1. Indien
    de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het
    herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft
    verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de
    oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel
    vastgestelde bedenktijd.
  2. Indien de ondernemer de in het
    voorgaande lid bedoelde informatie aan de consument heeft verstrekt
    binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke
    bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 60 dagen na de dag waarop de
    consument die informatie heeft ontvangen.

Verplichting van de consument tijdens bedenktijd

Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

  1. Tijdens
    de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de
    verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de
    mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product
    vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het
    product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel
    zou mogen doen.
  2. De consument is alleen aansprakelijk voor
    waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van
    omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
  3. De
    consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product
    als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst
    alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft
    verstrekt.

Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

  1. Als
    de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit
    binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor
    herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.
  2. Zo
    snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1
    bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt
    hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de
    ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument
    heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het
    product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
  3. De
    consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien
    redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de
    door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
  5. De
    consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het
    product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze
    kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te
    dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.
  6. Indien
    de consument herroept na eerst uitdrukkelijk te hebben verzocht dat de
    verrichting van de dienst of de levering van gas, water of elektriciteit
    die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of
    bepaalde hoeveelheid aanvangt tijdens de bedenktijd, is de consument de
    ondernemer een bedrag verschuldigd dat evenredig is aan dat gedeelte van
    de verbintenis dat door de ondernemer is nagekomen op het moment van
    herroeping, vergeleken met de volledige nakoming van de verbintenis.
  7. De
    consument draagt geen kosten voor de uitvoering van diensten of de
    levering van water, gas of elektriciteit, die niet gereed voor verkoop
    zijn gemaakt in een beperkt volume of hoeveelheid, of tot levering van
    stadsverwarming, indien:
  8. de ondernemer de consument de wettelijk
    verplichte informatie over het herroepingsrecht, de kostenvergoeding
    bij herroeping of het modelformulier voor herroeping niet heeft
    verstrekt, of;
  9. de consument niet uitdrukkelijk om de aanvang van
    de uitvoering van de dienst of levering van gas, water, elektriciteit
    of stadsverwarming tijdens de bedenktijd heeft verzocht.
  10. De
    consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke levering
    van niet op een materiële drager geleverde digitale inhoud, indien:
  11. hij
    voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft ingestemd
    met het beginnen van de nakoming van de overeenkomst voor het einde van
    de bedenktijd;
  12. hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van zijn toestemming; of
  13. de ondernemer heeft nagelaten deze verklaring van de consument te bevestigen.
  14. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.

Verplichting van de ondernemer bij herroeping

Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

  1. Als
    de ondernemer de melding van herroeping door de consument op
    elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze
    melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
  2. De ondernemer
    vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele
    leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het
    geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de
    dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer
    aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen
    tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij
    het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
  3. De
    ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de
    consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere
    methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
  4. Als de
    consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de
    goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten
    voor de duurdere methode niet terug te betalen.

Uitsluiting herroepingsrecht

Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht

De
ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het
herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het
aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft
vermeld:

  1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is
    aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen
    invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen
  2. Overeenkomsten
    die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een openbare
    veiling wordt verstaan een verkoopmethode waarbij producten, digitale
    inhoud en/of diensten door de ondernemer worden aangeboden aan de
    consument die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid krijgt
    persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder leiding van een
    veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht is de
    producten, digitale inhoud en/of diensten af te nemen;
  3. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:
  4. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
  5. de
    consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra
    de ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;
  6. Pakketreizen als bedoeld in artikel 7:500 BW en overeenkomsten van personenvervoer; 
  7. Dienstenovereenkomsten
    voor terbeschikkingstelling van accommodatie, als in de overeenkomst
    een bepaalde datum of periode van uitvoering is voorzien en anders dan
    voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuurdiensten en catering;
  8. Overeenkomsten
    met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in de overeenkomst een
    bepaalde datum of periode van uitvoering daarvan is voorzien;
  9. Volgens
    specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet
    geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een
    individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor
    een specifieke persoon bestemd zijn;
  10. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
  11. Verzegelde
    producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet
    geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na
    levering is verbroken;
  12. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
  13. Alcoholische
    dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de
    overeenkomst, maar waarvan de levering slechts kan plaatsvinden na 30
    dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen
    van de markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
  14. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
  15. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop;
  16. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:
  17. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
  18. de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.

De prijs

Artikel 11 - De prijs

  1. Gedurende de in het
    aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden
    producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als
    gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
  2. In afwijking van het
    vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen
    gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de
    ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze
    gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde
    prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
  3. Prijsverhogingen
    binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen
    toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of
    bepalingen.
  4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de
    totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de
    ondernemer dit bedongen heeft en:
  5. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of

  6. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
  7. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

Nakoming overeenkomst en extra garantie

Artikel 12 - Nakoming overeenkomst en extra garantie

  1. De
    ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan
    de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de
    redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum
    van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke
    bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de
    ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan
    normaal gebruik.
  2. Een door de ondernemer, diens toeleverancier,
    fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de
    wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de
    overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden indien de
    ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de
    overeenkomst.
  3. Onder extra garantie wordt verstaan iedere
    verbintenis van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of
    producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen
    toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval
    hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de
    overeenkomst.

Levering en uitvoering

Artikel 13 - Levering en uitvoering

  1. De
    ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het
    in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten
    en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
  3. Met
    inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene
    voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met
    bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een
    andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging
    vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts
    gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan
    uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De
    consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten
    te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
  4. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.
  5. Het
    risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de
    ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf
    aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger,
    tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging:

  1. De
    consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en
    die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit
    daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met
    inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een
    opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  2. De consument kan een
    overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het
    geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of
    diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen
    met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een
    opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
  4. te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
  5. tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
  6. altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.

Verlenging:

  1. Een
    overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het
    geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of
    diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een
    bepaalde duur.
  2. In afwijking van het vorige lid mag een
    overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het
    geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften
    stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie
    maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde
    van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één
    maand.
  3. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en
    die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag
    alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de
    consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten
    hoogste één maand. De opzegtermijn is ten hoogste drie maanden in geval
    de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per
    maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
  4. Een
    overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking
    afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of
    kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt
    automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

Duur:

  1. Als
    een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument
    na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten
    hoogste één maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich
    tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

Betaling

Artikel 15 - Betaling

  1. Voor zover niet
    anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen
    de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14
    dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een
    bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. In
    geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze
    termijn aan op de dag nadat de consument de bevestiging van de
    overeenkomst heeft ontvangen.
  2. Bij de verkoop van producten aan
    consumenten mag de consument in algemene voorwaarden nimmer verplicht
    worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is
    bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de
    uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de
    bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
  3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
  4. Indien
    de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is
    deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en
    de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om
    alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven
    van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde
    bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd
    de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te
    brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande
    bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over
    de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer kan ten
    voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages.

Klachtenregeling

Artikel 16 - Klachtenregeling

  1. De
    ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure
    en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
  2. Klachten
    over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat
    de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk
    omschreven worden ingediend bij de ondernemer.
  3. Bij de ondernemer
    ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend
    vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar
    langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de
    termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een
    indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan
    verwachten.
  4. Een klacht over een product, dienst of de service
    van de ondernemer kan eveneens worden ingediend via een
    klachtenformulier op de consumentenpagina van de website van
    Thuiswinkel.org www.thuiswinkel.org. De klacht wordt dan zowel naar de
    betreffende ondernemer als naar Thuiswinkel.org gestuurd.
  5. De
    consument dient de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om
    de klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat
    een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
  6. Vanaf 15
    februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten
    aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit
    ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr.
    Wanneer jouw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je
    vrij om jouw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Geschillen

Artikel 17 - Geschillen

  1. Op overeenkomsten
    tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden
    betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
  2. Geschillen
    tussen de consument en de ondernemer over de totstandkoming of
    uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door deze ondernemer te
    leveren of geleverde producten en diensten, kunnen, met inachtneming
    van het hierna bepaalde, zowel door de consument als de ondernemer
    worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600,
    2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).
  3. Een geschil wordt door de
    Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de consument
    zijn klacht eerst binnen bekwame tijd aan de ondernemer heeft
    voorgelegd.
  4. Leidt de klacht niet tot een oplossing dan moet het
    geschil uiterlijk 12 maanden na de datum waarop de consument de klacht
    bij de ondernemer indiende, schriftelijk of in een andere door de
    Commissie te bepalen vorm bij de Geschillencommissie aanhangig worden
    gemaakt.
  5. Wanneer de consument een geschil wil voorleggen aan de
    Geschillencommissie, is de ondernemer aan deze keuze gebonden. Bij
    voorkeur meldt de consument dit eerst aan de ondernemer.
  6. Wanneer
    de ondernemer een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie,
    zal de consument binnen vijf weken na een daartoe door de ondernemer
    schriftelijk gedaan verzoek, schriftelijk dienen uit te spreken of hij
    zulks ook wenst dan wel het geschil wil laten behandelen door de daartoe
    bevoegde rechter. Verneemt de ondernemer de keuze van de consument niet
    binnen de termijn van vijf weken, dan is de ondernemer gerechtigd het
    geschil voor te leggen aan de bevoegde rechter. 
  7. De
    Geschillencommissie doet uitspraak onder de voorwaarden zoals deze zijn
    vastgesteld in het reglement van de Geschillencommissie
    (www.degeschillencommissie.nl/over-ons/de-commissies/2404/thuiswinkel).
    De beslissingen van de Geschillencommissie geschieden bij wege van
    bindend advies.
  8. De Geschillencommissie zal een geschil niet
    behandelen of de behandeling staken, indien aan de ondernemer surseance
    van betaling is verleend, deze in staat van faillissement is geraakt of
    zijn bedrijfsactiviteiten feitelijk heeft beëindigd, voordat een geschil
    door de commissie op de zitting is behandeld en een einduitspraak is
    gewezen.
  9. Indien naast de Geschillencommissie Thuiswinkel een
    andere erkende of bij de Stichting Geschillencommissies voor
    Consumentenzaken (SGC) of het Klachteninstituut Financiële
    Dienstverlening (Kifid) aangesloten geschillencommissie bevoegd is, is
    voor geschillen betreffende hoofdzakelijk de methode van verkoop of
    dienstverlening op afstand de Geschillencommissie Thuiswinkel bij
    voorkeur bevoegd. Voor alle overige geschillen de andere erkende bij SGC
    of Kifid aangesloten geschillencommissie.

Branchegarantie

Artikel 18 - Branchegarantie

  1. Thuiswinkel.org
    staat garant voor de nakoming van de bindende adviezen van de
    Geschillencommissie Thuiswinkel door haar leden, tenzij het lid besluit
    het bindend advies binnen twee maanden na de verzending ervan ter
    toetsing aan de rechter voor te leggen. Deze garantstelling herleeft,
    indien het bindend advies na toetsing door de rechter in stand is
    gebleven en het vonnis waaruit dit blijkt, in kracht van gewijsde is
    gegaan. Tot maximaal een bedrag van €10.000,- per bindend advies, wordt
    dit bedrag door Thuiswinkel.org aan de consument uitgekeerd. Bij
    bedragen groter dan €10.000,- per bindend advies, wordt €10.000,-
    uitgekeerd. Voor het meerdere heeft Thuiswinkel.org een
    inspanningsverplichting om ervoor te zorgen dat het lid het bindend
    advies nakomt.
  2. Voor toepassing van deze garantie is vereist dat
    de consument een schriftelijk beroep hierop doet bij Thuiswinkel.org en
    dat hij zijn vordering op de ondernemer overdraagt aan Thuiswinkel.org.
    Indien de vordering op de ondernemer meer bedraagt dan €10.000,-, wordt
    de consument aangeboden zijn vordering voor zover die boven het bedrag
    van €10.000,- uitkomt over te dragen aan Thuiswinkel.org, waarna deze
    organisatie op eigen naam en kosten de betaling daarvan in rechte zal
    vragen ter voldoening aan de consument.

Aanvullende of afwijkende bepalingen

Artikel 19 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende
dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet
ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden
vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een
toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame
gegevensdrager.


Wijziging van de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel

Artikel 20 - Wijziging van de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel

  1. Wijzigingen
    in deze voorwaarden zijn slechts van kracht nadat deze op daartoe
    geëigende wijze zijn gepubliceerd, met dien verstande, dat bij
    toepasselijke wijzigingen gedurende de looptijd van een aanbod de voor
    de consument meest gunstige bepaling zal prevaleren.

Bijlage 1: Modelformulier voor herroeping

Bijlage I: Modelformulier voor herroeping

Modelformulier voor herroeping

(dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer je de overeenkomst wilt herroepen)

  1. Aan: [ naam ondernemer]

    [ geografisch adres ondernemer]

    [ faxnummer ondernemer, indien beschikbaar]

    [ e-mailadres of elektronisch adres van ondernemer] 

  1. Ik/Wij* deel/delen* je hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende

    de verkoop van de volgende producten: [aanduiding product]*

    de levering van de volgende digitale inhoud: [aanduiding digitale inhoud]*

    de verrichting van de volgende dienst: [aanduiding dienst]*,

    herroept/herroepen*

  1. Besteld op*/ontvangen op* [datum bestelling bij diensten of ontvangst bij producten]  
  2. [Naam consumenten(en)]
  3. [Adres consument(en)]
  4. [Handtekening consument(en)] (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)
  5. [Datum]


* Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.